Wat zijn de kosten voor een zakelijk energielabel?
Onderstaande prijzen zijn exclusief BTW. 0-100 m²: € 495,- 101-250 m²: € 570,- 251-500 m²: € 650,- 501-1000 m²: € 775,- 1000> prijs op aanvraag
Heb ik een energielabel nodig bij de verkoop of verhuur van een bedrijfspand?
Bij het verkopen of verhuren van een bedrijfspand dient u een definitief energielabel te hebben. Zonder energielabel kunt u het pand niet verhuren of verkopen.
Moet ik een energielabel overhandigen?
Ja, het is verplicht om de woning met een energielabel aan te melden en deze ook tezamen met de huurovereenkomst aan de huurder te overhandigen. Wij kunnen je eventueel helpen bij de aanvraag van het energielabel.
Moet ik mijn verzekeringen aanhouden tijdens de verhuur?
Ja, en het is heel belangrijk om bij de verzekeraar na te gaan of zij nog verzekeren in verhuurde staat. Wij adviseren je om contact op te nemen met onze verzekeringsafdeling, om samen te kijken welke verzekering het beste bij jouw situatie passen.
Neemt de huurder contact met mij op bij vragen tijdens de huurperiode?
Indien je zelf het beheer uitvoert tijdens de huurperiode ben je het eerste aanspreekpunt voor de huurder. Wij kunnen het beheer ook van je overnemen, waardoor de huurder altijd eerst met ons contact op zal nemen bij vragen en ook alle financiële- en technische zaken. Meer informatie over vastgoedbeheer vind je hier.
Hoe dien ik mijn woning op te leveren aan een huurder?
Dat hangt er van af, bij gestoffeerde verhuur is dat inclusief apparaten in de keuken, vloerbedekking, lampen en bij voorkeur ook raambekleding. Bij gemeubileerde verhuur dienen ook alle meubelen aanwezig te zijn en afhankelijk van de huurders ook inclusief keukengerei en beddengoed.
Mag ik mijn eigen huurprijs bepalen?
Dat hangt er van af, indien de woning in de vrije sector valt is de huurprijs vrij te bepalen. Indien de woning niet in de vrije sector valt, ben je gebonden aan en maximale huurprijs. Wij helpen je graag om de juiste huurprijs te bepalen.
Moet ik belasting betalen over mijn huurinomsten?
Ja, de huurinkomsten vallen in Box 3. Wij zijn geen belastingadviseur, maar kunnen je wel uitleggen hoe de algemene regelgeving werkt of je in contact brengen met de juiste adviseur.
Kan ik zomaar mijn woning verhuren?
Er zijn meerdere factoren die meespelen bij het verhuren van jouw woning, zo kan er toestemming nodig zijn van een VVE, maar bijvoorbeeld ook van de hypotheekverstrekker.
Kan ik mijn waarborgsom verrekenen?
Nee, de waarborgsom mag nooit met de huur verrekend worden.
Welke documentatie moet ik aanleveren voor het huren van een woning?
Kopie legitimatie Werkgeversverklaring 3 recente loonstroken 3 recente bankafschriften met storting loon 2 recente jaarcijfers (indien eigen onderneming) Uittreksel KvK (indien eigen onderneming) Gegevens accountant ter verificatie (indien eigen onderneming)
Wat is de opzegtermijn van mijn huurwoning?
De opzegtermijn bestaat altijd uit één betaaltermijn, doorgaans bedraagt de opzegtermijn hierdoor één kalendermaand.
Hoe moet ik mijn huur opzeggen?
Zeg eenvoudig en snel je huur op door een mail te sturen naar [email protected]. Wij zullen je dan een bevestiging sturen en verder contact opnemen om een eindoplevering in te plannen.
Wat zijn de kosten?
Voor de opname van een energielabel bij jou op locatie betaal je € 350,- inclusief btw.
Hoe lang is het energielabel geldig?
Het energielabel is 10 jaar geldig, en zal daarna bij verkoop/verhuur opnieuw vastgesteld moeten worden.
Hoe snel heb ik het energielabel?
Door ons gestructureerde werkproces zijn wij in staat om binnen 2 werkdagen een energielabel op te leveren. De opname wordt ter plekke gedaan, vervolgens wordt e.e.a. verwerkt op kantoor en kunnen wij het energielabel afmelden bij het certificerend instituut. Voor ons is het verzorgen van energielabels onze corebusiness, hetgeen ons in staat stelt om snel […]
Hoe gaat de opname in zijn werk?
Tijdens het bezoek wordt je woning geheel aan binnen en buitenzijde visueel gecontroleerd. Hierbij wordt niet gekeken of gezocht naar bouwkundige gebreken, maar alleen naar zaken welke relevant zijn om het juiste energielabel te bepalen. De inspecteur moet in de hele woning alle ruimtes gezien hebben, hierbij zal hij gebruik maken van diverse apparatuur. Alle […]
Heb ik een energielabel nodig?
Bij de aankoop, verkoop of verhuur van een woning is het hebben van een energielabel verplicht. Vanaf 1 januari 2021 moet hiervoor een gediplomeerde inspecteur je woning bekijken. Als verkoper ben je verplicht het label te verzorgen. Het is dus geen plicht van kopers maar van verkopers.