Brantjes Vastgoedbeheer
Wij kunnen het beheer uitvoeren voor allerlei typen woningen, zoals studio’s, appartementen, eengezinswoningen en vrijstaande woningen. Elk type woning vereist een andere manier van aandacht en een andere aanpak.
Voordat wij de woning(en) in beheer nemen zullen wij de woning(en) eerst bekijken en een prijsvoorstel doen. Indien nodig zal er in overleg met de eigenaar een onderhoudsplan gemaakt worden. Daarnaast geven wij advies om de woning zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de verhuurmarkt. Wij kunnen een compleet pakket aan beheerdiensten aanbieden, maar ook kun je ervoor kiezen om een deel van de diensten af te nemen. Ons dienstenpakket bestaat uit onderstaande diensten;
Technisch beheer
- Het bereiken van de hoogste huuropbrengst door advies over de afwerking en het opleverniveau van het te verhuren object;
- Bij wisseling van huurder wordt het verhuurde object gecontroleerd op eventuele schades etc. waardoor er een afrekening van de waarborgsom kan worden gemaakt;
- Gemak voor de eigenaar doordat vragen van de huurder bij de beheerder worden opgevangen. Onze beheerafdeling is voor de huurder bereikbaar op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:30 en buiten kantoortijden is er een storingsdienstlijn voor calamiteiten;
- Bijzondere gebeurtenissen die schade aan het onroerend goed (kunnen) veroorzaken, zoals brand, explosie, inbraak, storm en wateroverlast, worden binnen 24 uur gemeld aan de eigenaar, met een advies over de afwikkeling daarvan;
- Het namens de opdrachtgever verstrekken van onderhoudsopdrachten. Bij spoedeisende zaken en bij kleine onderhoudszaken (meestal tot € 250,-) wordt direct opgetreden. Bij groter onderhoud wordt eerst toestemming van de eigenaar gevraagd. De werkzaamheden worden door ons gecontroleerd.
Financieel beheer
- Wij zorgen voor het innen van de huur, de eventuele servicekosten en overige voorschotbedragen;
- De ontvangen huur wordt nog tijdens de huurmaand doorgestort naar de opdrachtgever minus de beheerkosten;
- Wij bewaken de tijdige en correcte betaling van alle door de huurder verschuldigde bedragen;
- Bij achterstand gaan wij aan de slag met het innen van achterstallige betalingen. Wij zorgen desgewenst voor incasso, zo nodig met behulp van een incassobureau;
- Het innen, bewaken en retourneren van de waarborgsom of bankgarantie;
- Je ontvangt periodiek een helder overzicht van de inkomsten en uitgaven.
Administratief beheer
- De huurovereenkomst wordt door ons opgesteld en gecontroleerd. Wij dragen zorg voor ondertekening door de huurder;
- Wij begeleiden de nieuwe huurder m.b.t. de aansluitingen van de nutsvoorzieningen en benodigde verzekeringen. Bij beëindiging van de huurovereenkomst nemen wij de eindstanden van de nutsvoorzieningen op;
- Bij elke huurmutatie stellen wij een inspectierapport op;
- Periodieke huurverhogingen worden berekend en tijdig aangekondigd.