Ga naar content

Wat was de reden dat je een nieuw pand zocht voor Slagerij Veenboer?

11 jaar geleden hebben we de oude winkel die gelegen is aan de Dorpsstraat in Assendelft vergroot om meer klanten te kunnen ontvangen. En eigenlijk na 5 jaar werd deze ook weer te klein en dit heeft mij doen besluiten de volgende stap te zetten.

Kun je vertellen over de ervaringen tijdens je zoektocht naar een nieuwe locatie voor Slagerij Veenboer

Het nieuwe pand, welke gelegen is aan de overkant van de oude slagerij, is min of meer als een geintje op ons pad gekomen. Ik zei tegen de eigenaar van het pand dat ik op het oog had dat ik daar wel een stukje van wilde huren, hij zei gekscherend, dat ik het niet kon huren, maar wel kopen. Ik had het concept volledig in mijn hoofd met wat het moest worden, maar was ook bang dat het misschien wel te groot (300 m2) zou zijn. Toen ik uiteindelijk de beslissing had gemaakt het pand met woonhuis volledig te kopen trok de eigenaar zich terug, hij was er nog niet klaar voor. Pas een jaar later heb ik het kunnen kopen.

Op welke manier heeft Brantjes Makelaars jou en je team ondersteund tijdens het aankoopproces?

Toen hij akkoord ging met het feit dat ik het pand wilde kopen heb ik eigenlijk direct Brantjes ingeschakeld. Jan den Adel kende ik al omdat hij mij heeft geholpen bij de aankoop van mijn woning en de taxatie daarvan. En Jan is uiteraard een klant van ons! Zowel Jan van Til als Jan den Adel hebben geholpen bij het taxeren van het pand. Het is een schitterend pand op een fantastische locatie, maar was wel 40 jaar oud, dus het moest wel op een reële waarde worden getaxeerd. Met dit soort zaken heb je gewoon een kundige makelaar nodig, simpelweg omdat je het zelf niet kan.

Kun je een voorbeeld geven van een specifieke manier waarop Brantjes jouw zoektocht makkelijker maakte of verbeterde?

Ik had dit pand natuurlijk al op het oog en dit was veruit het mooiste pand op de beste locatie, schuin tegenover de oude slagerij. Als de aankoop hiervan niet was gelukt, had ik waarschijnlijk niet eens de stap gemaakt.   

Wat waren de belangrijkste criteria waaraan de nieuwe locatie moest voldoen?

Het moest groter zijn en ik moest het kunnen inrichten naar mijn eigen inzicht en stijl. In de nieuwe slagerij staat een heel nieuw concept, het is voor een groot deel zelfbediening en daar had ik gewoon ruimte voor nodig. Gemiddeld hebben we 100 klanten meer per dag en op zaterdag zelfs 200.

Welke aspecten van de dienstverlening van Brantjes Makelaars hebben jou het meest aangesproken tijdens het proces?

Het deskundige advies, lokale kennis van de markt en het persoonlijke contact, dit geldt zowel voor Jan den Adel en Jan van Til.

Zijn er bepaalde lessen die je hebt geleerd uit dit proces die je graag zou delen met andere ondernemers?

Je dient als ondernemer goed na te denken over je locatie en de doelgroep die je gaat bedienen. Een makelaar kan je daar fantastisch mee helpen, want die is vaak al meerdere jaren gevestigd op een bepaalde locatie en kent de markt daardoor goed.

Hoe zie jij de toekomst van slagerij Veenboer?

Je moet constant meerdere jaren vooruitdenken, wat wil de markt, wat willen jonge mensen, maar ook wat willen oudere mensen. We willen iedereen kunnen bedienen! Vegetarisch was de afgelopen jaren erg hot, maar wij zien dat mensen daarvan terugkomen en gewoon weer goed en betaalbaar vlees willen eten, waarvan ze weten dat het vandaan komt. Kortom, ik zie de toekomst rooskleurig in!